Image Alt

Pytania

Nigdy nie korzystałam/korzystałem z usług psychologa czy terapeuty. A jeżeli nie będzie mi to odpowiadało?

Przyjście na pierwszą konsultację do niczego nie zobowiązuje. Wprawdzie opłata za czas specjalisty nie podlega zwrotowi w przypadku niezdecydowania się na kontynuację, ale klient nigdy nie jest zobowiązany ani do regularnego przychodzenia, ani do pozostania przy wybranym za pierwszym razem specjaliście.

Jak zapisać się na wizytę?

Na wizytę (konsultację) można zarejestrować się korzystając z funkcji „Umów wizytę” (na dole strony) albo po wejściu w jedną z zakładek (górne menu): „Specjaliści Łódź” (konsultacje stacjonarne) lub „Specjaliści online” (konsultacje zdalne). Wówczas, po wejściu w profil danego specjalisty, będzie dostępny formularz wyboru terminu. Można także napisać do nas e-mail lub zatelefonować (zakładka „Kontakt”).

Jakie usługi są w ofercie?

Prowadzimy konsultacje psychologiczne oraz psychoterapeutyczne. Współpracujący z nami specjaliści pracują w wielu nurtach i korzystają z różnorodnych metod. Oferujemy sesje indywidualne, dla par, rodzin oraz inne usługi, dopasowane do potrzeb klienta (np. konsultacja dla par z udziałem dwojga specjalistów, wydawanie opinii i zaświadczeń). Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółową ofertą w zakładce „Cennik”.

Jakie formy konsultacji są dostępne?

Oferujemy konsultacje w formie stacjonarnej oraz zdalnej. Konsultacje stacjonarne odbywają się w naszych gabinetach w Łodzi (ul. Piramowicza 7, ul. Roosevelta 18). Zdalne, natomiast, przy użyciu komunikatora „Zoom”.

Czy muszę mieć konto na „Zoomie”, żeby uczestniczyć w Konsultacji zdalnej?

Nie. Do uczestnictwa w konsultacji zdalnej wystarczy kliknąć w link do spotkania online, przesłany w e-mailu potwierdzającym akceptację terminu.

Mam problem z komunikatorem podczas konsultacji zdalnej, co robić?

Instrukcję korzystania (dołączania do konsultacji) z komunikatora „Zoom” publikujemy pod poniższym linkiem: Zoom.pdf. W razie kłopotów, prosimy o telefon: +48 690 015 002.

Jak zapłacić za Konsultację?

Przy umawianiu konsultacji poprzez platformę, można zapłacić elektronicznie, za pomocą usługi „Przelewy24” (obsługuje m.in. przelewy błyskawiczne, BLIK, karty płatnicze, portfele mobilne). W przypadku wyboru formy stacjonarnej, jest także możliwość płatności gotówką lub kartą, na miejscu.

Jak się z Państwem skontaktować?

Można to zrobić e-mailowo bądź telefonicznie (dane w zakładce „Kontakt”). Na wiadomości i telefony odpowiadamy w godzinach naszej pracy (podane na dole strony).

Jak odwołać umówioną Konsultację?

Można to zrobić telefonicznie, SMS-em lub e-mailem. Za konsultacje opłacone z góry klientowi przysługuje zwrot pełnej kwoty, jeżeli odwołanie nastąpiło nie później niż na 24 godziny przed porą wizyty. Za konsultacje odwołane po upływie 24 godzin poprzedzających wybrany termin zwrot kosztów nie przysługuje. W przypadku odwołania konsultacji jeszcze nie opłaconej na mniej niż 24 godziny przed jej porą lub nieprzyjścia na nią, należy uiścić pełną kwotę opłaty. W przeciwnym razie nie będzie możliwe dalsze korzystanie z naszych usług.

Chciałbym/chciałabym dowiedzieć się więcej o Państwa ofercie, ale krępuję się podać swoje dane kontaktowe.

W przypadku kontaktu e-mailowego lub telefonicznego, dotyczącego tylko pytań o szczegóły naszej oferty, dane osób kontaktujących się z nami nie są zapisywane, ani używane w żadnym innym celu niż udzielenie odpowiedzi na zadane pytanie.

Czy muszę podać prawdziwe dane przy zapisaniu się na wizytę?

Tak, należy podać prawdziwe dane. Wprawdzie nie jesteśmy służbą państwową, uprawnioną do weryfikacji prawdziwości przekazanych danych osobowych, ale możemy nie zgodzić się na rejestrację osoby, której informacje osobowe wydają nam się niekompletne lub fałszywe. Poza tym, w przypadku ewentualnej reklamacji lub potrzeby kontaktu w późniejszym czasie, podanie fałszywych danych mogłoby uniemożliwić klientowi dochodzenie swoich praw.

Czy muszę podpisywać umowę, żeby korzystać z Państwa usług?

Zapisy przez platformę stanowią zawarcie umowy na odległość, poprzez zaznaczenie okienka o akceptacji regulaminu świadczenia usług, w formularzu płatności. Jeżeli konsultacje mają być prowadzone zdalnie, mowa o umowie o świadczenie usług drogą elektroniczną. W przypadku konsultacji stacjonarnych, umawianych w rejestracji (osobiście, e-mailowo lub telefonicznie) klient może poprosić o formularz umowy o świadczenie usług i wypełnić go, zachowując kopię dla siebie. Co do zasady przyjmujemy jednak, że umowy zawierane osobiście są wiążące na mocy ustnej deklaracji, co także jest zgodne z prawem krajowym.

Czy osoby niepełnoletnie mogą korzystać z Państwa usług?

Tak. W takim przypadku należy zgłosić się na pierwszą konsultację z opiekunem ustawowym (np. rodzicem) i sporządzić odpowiednią zgodę. Kolejne wizyty mogą się już odbywać bez udziału opiekuna.

Co w przypadku, gdy zachoruję lub z innych przyczyn nie będzie możliwe moje osobiste uczestnictwo w Konsultacji stacjonarnej? Czy można jednorazowo przeprowadzić ją w formie zdalnej?

Tak. W takim przypadku należy poinformować nas o tym z wyprzedzeniem przynajmniej jednego dnia.

Czy współpracują z Państwem Specjaliści mający doświadczenie w pracy z osobami niepełnosprawnymi?

Tak, współpracuje z nami kilka takich osób. W razie zainteresowania, proponujemy wcześniejszy kontakt telefoniczny lub e-mailowy – pomożemy w wyborze odpowiedniego specjalisty.

Jacy Specjaliści z Państwem współpracują?

Współpracują z nami psychoterapeuci, psycholodzy, seksuolodzy, terapeuci par i małżeństw. Profile wszystkich specjalistów można znaleźć w zakładkach „Specjaliści Łódź” i „Specjaliści online”.

Moja wizyta zaczyna się/kończy się poza godzinami pracy rejestracji.

Niektórzy specjaliści świadczą konsultacje zdalne rozpoczynające się lub kończące się przed lub po godzinach pracy sekcji stacjonarnej. Odbywają się one w sposób zwykły. Klienci powinni jednak pamiętać, że w wypadku kłopotów technicznych, nie będą mogli uzyskać natychmiastowej pomocy z naszej strony. W takich przypadkach sprawa będzie musiała zaczekać na najbliższy moment rozpoczęcia pracy rejestracji.

Jaki jest miesięczny koszt psychoterapii?

Najczęściej konsultacje odbywają się w rytmie cotygodniowym. Natomiast niektórzy klienci mają potrzebę przychodzenia nieco rzadziej, na przykład co dwa tygodnie. Wszystko zależy od ustaleń ze specjalistą.

Jak długo trwa terapia?

To bardzo zróżnicowane i zmienne. Z założenia psychoterapia jest procesem rozciągniętym na dłuższy czas. Zależy to także od metody. Są szkoły terapeutyczne, w których zakłada się cykl trwający kilka-kilkanaście tygodni (m.in. TSR, terapia psychoruchowa). W nurcie psychodynamicznym są to z kolei często dwa lub trzy lata. Wszystko zależy od tego, jakie potrzeby rozpoznaje u siebie klient i jakie ma preferencje co do sposobu pracy ze specjalistą.